TVK

    Auga pacientų pavėžėjimo paslaugos poreikis

    Vis daugiau Lietuvos gyventojų pasinaudoja galimybe nemokamai pasiekti gydymo įstaigas. Skaičiuojant šeštąjį Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) vykdomo bandomojo pacientų pavėžėjimo projekto mėnesį palaipsniui auga besikreipiančių dėl paslaugos srautai – iki šiol įvykdyta daugiau nei 3500 pavėžėjimų.

    Ir nors šiuo metu pacientų pavėžėjimas teikiamas tik Kauno, Marijampolės, Tauragės ir daliai Alytaus apskričių gyventojams, neabejojama, kad nuo 2024-ųjų liepos, kai paslauga turėtų tapti prieinama visos Lietuvos gyventojams, pavėžėjimo poreikis taps dar aktualesnis.

    Šiuo metu per savaitę vidutiniškai pervežama apie 300 pacientų, kurių nemaža dalis registruojasi kreipdamiesi į Karštąją liniją telefonu 1808. Pasak Karštosios linijos 1808  vadovo Aleksandr Kasradze, vis daugiau gyventojų teiraujasi dėl paslaugos galimybių.

    „Jau dabar matome, kad paslauga gyventojams išties svarbi ir reikalinga, todėl aktyviai dirbame, kad jos teikimas taptų kaip įmanoma sklandesnis ir aiškesnis“, – komentuoja A. Kasradze.

    Jo teigimu, galima pasidžiaugti, kad apie paslaugą ir jos teikimo galimybes palaipsniui sužino vis daugiau gyventojų, vis labiau įsitraukia ir sveikatos priežiūros specialistai, o informacijos sklaida ir gyventojų švietimas palengvina ir Karštosios linijos 1808 darbą.

    „Nors pastebime, kad, palyginti su pirmaisiais projekto mėnesiais, žmonės turi vis daugiau žinių apie paslaugą ir jos teikimo galimybes, tarp populiariausių klausimų išlieka patikslinimai, ar ši paslauga nemokama, kam ji priklauso, kas gali ja pasinaudoti. Skambinantys į Karštąją liniją 1808 teiraujasi ir dėl tuo pačiu transportu galinčių vykti žmonių skaičiaus, ar pavėžėjimas vykdomas pas šeimos gydytoją“, – sako A. Kasradze.

    Pasak jo, pastaraisiais mėnesiais aktyviausiai pavėžėjimu naudojosi Lazdijų, Prienų, Vilkaviškio bei Kašiadorių rajonų gyventojai. Šių savivaldybių visuomenės sveikatos biurai, pirminės sveikatos priežiūros centrai ir kiti partneriai yra aktyviai įsitraukę į pavėžėjimo projektą: bendrauja su pacientais, savarankiškai užsiima sklaida bei prisideda prie projekto tobulinimo.

    Iki šiol aktualiausia paslauga išlieka pavėžėjimai dėl hemodializių – šios pacientų grupės skaičiai jau nusistovėję, po kelis kartus per savaitę paslauga naudojasi apie 200 gyventojų. Dar viena pacientų grupė, kuri vis dažniau kreipiasi dėl pavėžėjimo – asmenys, kuriems paslaugos reikia dėl gydytojo-specialisto konsultacijos.

    A. Kasradze teigimu, įprastai į Karštąją liniją 1808 per dieną kreipiasi apie 70 pacientų ir sveikatos priežiūros specialistų, kurie nori užsiregistruoti pavėžėjimui. Tačiau ne visus galima užregistruoti, kadangi būtina atitikti reikalavimus.

    Priimti vieną užsakymą trunka 5–15 minučių priklausomai nuo to, ar pacientas kreipiasi dėl paprasto, ar dėl specializuoto pavėžėjimo, kai tenka suderinti ir išskirtiniams atvejams pritaikytus automobilius. Dažniausia pastarųjų pavėžėjimų priežastis – vykimai iš vienos sveikatos priežiūros įstaigos į kitą atlikti tyrimus arba tęsti gydymą. Specializuoti pavėžėjimai užima apie 20–30 proc. visų registruotų pavėžėjimų.

    Kas gali gauti pavėžėjimo paslaugą?

    SAM primena, kad pavėžėjimo paslauga gali naudotis gyventojams, kuriems nustatytas 55 procentų ar mažesnis darbingumo lygis, neįgalumo arba specialiųjų poreikių lygis, asmenims, kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų. Taip pat – 75 metų bei vyresni asmenys, kurie turi teisę į priemokas už kompensuojamuosius vaistus dėl nepakankamų pajamų ir kuriems pavėžėjimo paslauga yra reikalinga dėl sveikatos būklės.

    Pavėžėjimas skirstomas į dvi rūšis: nespecializuotą ir specializuotą. Pastarojo pavėžėjimo metu dalyvauja medicininį išsilavinimą turintis asmuo. Tai reiškia, kad pavėžėjimo paslauga teikiama greitosios medicinos pagalbos automobiliu, jo metu yra stebima paciento būklė. Nespecializuoto pavėžėjimo metu medikas pacientų nelydi.

    Kaip užsisakyti pavėžėjimą?

    Pavėžėjimo paslaugą galima užsisakyti paskambinus į Karštąją liniją trumpuoju telefono numeriu 1808 arba kreiptis tiesiogiai kiekvienos projekte dalyvaujančios savivaldybės kontaktais, skelbiamais interneto svetainėje http://www.1808.lt.

    Pavėžėjimo paslaugos operatorius, patikrinęs, ar pacientas turi teisę gauti paslaugą, skiria jo poreikius atitinkančią transporto priemonę, suderina pavėžėjimo laiką. Pavėžėjimo paslauga yra planinė, ją užsakyti rekomenduojama ne vėliau nei prieš dvi darbo dienas.

    Užsakyti pavėžėjimo paslaugą gali ne tik pats pacientas, bet ir jį lydintis asmuo, socialinis darbuotojas, šeimos narys, sveikatos priežiūros specialistas ar kitas žmogus. Kartu su pacientu užsakytu transportu gali vykti ir jį lydintis asmuo ar net šuo vedlys.

    SAM Komunikacijos skyriaus informacija


     

    184

    Televizijos g. 5, LT72343 Tauragė

    +370 446 72221

    info@tvk.lt

    Sekite mus
    Naujausios nuotraukos

    © Lietuvos ir Vokietijos UAB TELEVIZIJOS KOMUNIKACIJOS. Visos teisės saugomos. Grafika HTML Codex